Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę z tego, że optymalizacja kart produktowych jest bardzo istotna, ponieważ wpływa nie tylko na ogólny wizerunek firmy, ale również sprawia, że potencjalni klienci chętniej przeglądają ofertę sklepu.

Jak zoptymalizować kartę produktową?

Podczas pracy nad optymalizacją karty produktowej należy zwrócić uwagę na kilka elementów. Przede wszystkim trzeba zastosować właściwy adres URL, który musi być przyjazny, krótki, nasycony słowami kluczowymi i konkretny, czyli dobrze oddający to, co pod nim znajdziemy. Nie bez znaczenia jest także ustalenie odpowiednich słów kluczowych, które będziemy używać w tworzeniu opisów produktów i ogólnie w całym sklepie. Odpowiednie frazy mają ogromne znaczenie dla pozycjonowania naszej strony w wyszukiwarkach. Jeżeli nie czujemy się na siłach w doborze dobrych słów kluczowych, to warto poradzić się ekspertów lub po prostu oddać całe zadanie zoptymalizowania karty produktowej w ręce specjalistów pracujących w najlepszych agencjach reklamowych.

Duże znaczenie ma również właściwy opis produktów. Powinien być ciekawy i mieć charakter sprzedażowy. Nie musi to być nachalna reklama. W opisach produktów często podanie wszystkich ważnych z punktu widzenia konsumenta informacji daje lepsze rezultaty sprzedażowe niż stosowanie wyniosłych sloganów reklamowych. Opis może być również stworzony w myśl zasady AIDA. Najważniejszą cechą dobrego opisu produktów jest unikalność. Nie można kopiować lub nawet za bardzo wzorować się na opisach widocznych u konkurencji. To największy błąd. Wyjątkiem jest taka sytuacja, w której producent produktów wymaga pozostawienia oryginalnego opisu produktu. Jednak również w takim przypadku musimy wykonać pewną pracę. Najlepszym rozwiązaniem będzie wtedy rozszerzenie każdego opisu o na przykład 1000 znaków naszej unikalnej treści.

Opis produktów – zawartość

W opisie produktów muszą znajdować się słowa kluczowe oraz techniczne informacje związane z danym produktem, jak np. waga, pojemność, rodzaj opakowania itp. Nie może też brakować informacji wartościowych z punktu widzenia klienta. Na przykład w przypadku kosmetyków będą to dane dotyczące przeznaczenia danego produktu do konkretnego rodzaju cery, sposobu działania kosmetyku, jego składu czy oczekiwanych efektów. Ważne jest także umieszczenie słów kluczowych w nagłówkach oraz zastosowanie wypunktowań, w których podamy najważniejsze cechy produktu.

Potrzebujesz pomocy przy optymalizacji swojego sklepu internetowego? Koniecznie zapoznaj się z ofertą agencji promotraffic.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here