Czy istnieje darmowy sposób wykonania podstawowego audytu strony? Jest nim Lighthouse, specjalne rozszerzenie przeglądarki Chrome, które sprawdza wydajność oraz dostosowanie witryny do wytycznych wyszukiwarek. Dodatkowo bada również stopień, w jakim strona jest przyjazna dla użytkowników. Dlatego zaleca się zastosowanie go – chociażby po to, aby wyeliminować podstawowe błędy na serwisie.

Instalacja Lighthouse

  1. W przeglądarce Chrome przechodzimy do sklepu Google.
  2. Wyszukujemy wtyczkę Lighthouse, pobieramy ją i instalujemy.
  3. Następnie w prawym górnym rogu pojawi się ikonka latarni.
  4. Aby uruchomić jeden z audytów wystarczy wejść na wybraną witrynę, po czym kliknąć rozszerzenie Lighthouse.
  5. Potem należy wybrać rodzaje audytów oraz uruchomić pracę dzięki ‘Generate raport’.
  6. Po chwili generowany jest audyt SEO wybranej strony. Zawarte w nim uwagi pozwolą na dalsza optymalizację oraz wprowadzanie niezbędnych zmian w serwisie.

Która z funkcjonalności Lighthouse jest jedną z najbardziej przydatnych? SEO Audit. Pozwala on na wstępne sprawdzenie serwisu pod względem jego optymalizacji i dostosowanie go pod wyszukiwarki.

 Co można zyskać dzięki audytowi SEO wtyczki Lighthouse? Wytyczne odnośnie aż 10 kwestii! Warto więc przetestować swoją stronę. Można dowiedzieć się, czy nie należy poprawić jej znaczników, meta tytułów, kodu strony, anchorów, czcionek. Dodatkowo trzeba także zwrócić uwagę na to, czy strona nie jest zablokowana przed indeksowaniem oraz czy nie zawiera niepożądanych wtyczek.

 Choć audyt SEO z Lighthouse będzie bardzo podstawowy, to zaleca się skorzystanie z niego. Może on bowiem stanowić kanwę, dzięki której przygotuje się stronę na dalsze, zaawansowane działania optymalizacyjne.

Inne audyty w Google Lighthouse

Do wyboru są także audyty w kilku innych kategoriach:

  1. Performance– to m.in. weryfikacja wydajności, optymalizacji kodu witryny, czasu ładowania się skryptów.
  1. Progressive Web App – czyli badanie zgodności strony z wytycznymi co do technologii Progressive Web Apps.
  2. Accessibility – sprawdzenie użyteczności serwisu – w tym takich elementów, jak: kolorystyka strony, jej struktura oraz tytuły wybranych sekcji
  3. Best Practices – wskazywanie właściwych praktyk w zakresie projektowania, a także polepszania widoczności witryn

Skala, jaką przyjmuje się podczas przeprowadzania audytów w Lighthouse to od 0 do 100. Optymalny wynik to około 75 punktów. Z kolei zły to poniżej 45.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej jak ulepszyć swoją stronę pod kątem wyszukiwarki Google skontaktuj się ze specjalistami z pomorskie-seo.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here