Pozycjonowanie strony

Zastanawiasz się nad inwestycją w pozycjonowanie swojej firmowej strony www? W tym artykule pokrótce odpowiadamy na pytania dotyczące sposobu pozycjonowania oraz cen tego typu usług.

Stawiasz pierwsze kroki w marketingu internetowym? Dotychczas Twoja firma z powodzeniem obywała się bez oficjalnej strony internetowej, ale obecnie widzisz konieczność inwestowania także w tę dziedzinę marketingu? Jedną z podstawowych form reklamy w internecie jest promocja strony w wyszukiwarkach internetowych. Czy wiesz jaka wyszukiwarka jest najpopularniejsza w Polsce? Tak, dobrze czujesz temat – większość internautów w Polsce w celu wyszukiwania informacji, produktów oraz usług na co dzień korzysta z wyszukiwarki Google.pl. A zatem marketing internetowy w dużej mierze sprowadza się do reklamowania się w Google. W uproszczeniu sprawę ujmując można to robić na dwa sposoby – korzystając z reklam płatnych za kliknięcie (pieniądze wpłaca się na konto Google). Drugi sposób docierania do użytkowników tej popularnej wyszukiwarki to sprawienie, aby firmowa strona www wyświetlała się w tak zwanych ‘bezpłatnych wynikach wyszukiwania’ nazywanych także ‘wynikami organicznymi’. Osiągnięcie tego drugiego celu wymaga właśnie usług seo szerzej nazywanych także pozycjonowaniem.

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Aby zrozumieć na czym polega pozycjonowanie stron w Google warto zastanowić się nad ideą powstania wyszukiwarek internetowych. Ich celem jest dostarczanie jak najlepszych odpowiedzi na zapytania wpisywane w pasek wyszukiwania. To jest właśnie nadrzędna idea wyszukiwarki Google. Celem pozycjonowanie jest sprawienie, że algorytm uzna, że na wybrane zapytania to właśnie Twoja strona firmowa jest najtrafniejsza i najbardziej wiarygodna. W sumie to bardzo proste: jeśli internauta wpisuje w Google frazę: “Strony internetowe Wrocław” – to spodziewa się rzecz jasna stron internetowych należących do tego typu firm, a nie załóżmy opon zimowych do samochodów ciężarowych :). Ale przecież stron internetowych na podobny temat może być setki, tysiące, a nawet miliony. Co sprawia, że jedne wyświetlają się wyżej od drugich? Otóż decyduje o tym rozwijany już od dziesięcioleci niezwykle złożony algorytm wyszukiwarki. Jak dowiadujemy się od specjalistów z agencji DSTDESIGN z Wrocławia na podstawie kilkuset rozmaitych czynników rankingowych ocenia strony i szereguje w kolejności, aby móc na bieżąco prezentować wyniki dla rozmaitych zapytań. Jednym z pierwszych działań pozycjonujących jest dopasowanie strony internetowych do najważniejszych czynników branych pod uwagę przez algorytm przy ocenie. Niezwykle istotnym elementem pozycjonowania jest także zdobywanie linków pozycjonujących i koniec końców kluczem do prawidłowego pozycjonowania jest właśnie pozyskiwanie tego typu odnośników przez zatrudnioną agencję Seo.

A jak wygląda kwestia cen za usługi Seo? Jeszcze kilkanaście lat temu skuteczne pozycjonowanie można było przeprowadzić nawet za 100 zł. Obecnie ze względu na nieustanne usprawnienia algorytmu Google i stale rosnącą popularność wyszukiwarki tego typu działania kosztują na ogół więcej, a nawet dużo więcej. W przypadku firm pragnących zwiększyć widoczność na rynku lokalnym może się to sprowadzać kwoty zaledwie kilkuset złotych miesięcznie. Natomiast w przypadku konkurowania na popularne hasła ogólne, bierze się budżetu rzędu nawet kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. Wszystko zależy od konkurencyjności pozycjonowanych fraz oraz ich ilości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here