Za nami Black Friday – dzień, który jest wielkim wyzwaniem dla całej branży e-commerce, zarówno w obszarze logistycznym, jak i infrastruktury IT. Wzmożone zainteresowanie zakupami wielokrotnie generuje przeciążenie serwera, a potencjalny Klient w konsekwencji zamiast możliwości dokonania transakcji, otrzymuje informację o niedostępności strony. Takich dni w najbliższym czasie w związku z przedświąteczną gorączką zakupową może być znacznie więcej.

Serwer jest niedostępny

Im bardziej rośnie popularność twojego serwisu, tym większe zużywa on zasoby serwera. Jeśli zlekceważysz pierwsze objawy polegające na spowolnionym działaniu sklepu, ani się obejrzysz, a twoim oczom (i oczom potencjalnych klientów) ukaże się komunikat o niedostępności serwera. Przyczyny takiego stanu rzeczy należy szukać w niewystarczających zasobach dla infrastruktury serwerowej oraz konfiguracji niedostosowanej do specyfiki ruchu. Jednym słowem – jeśli nie przygotujesz odpowiednio strony do przyjęcia większego ruchu, serwer może odwołać Święta w twoim sklepie.

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Na wzmożony ruch w sklepie internetowym warto przygotować się przynajmniej kilka tygodni wcześniej – ostrzegają specjaliści z firmy hostingowej Wer.pl. Aby uniknąć przerw w działaniu sklepu, należy skontaktować się z hostingodawcą w celu dostosowania konfiguracji, która umożliwi obsłużenie większej ilości użytkowników – dodają. Każda przerwa w działaniu strony generuje nie tylko utratę potencjalnych transakcji, ale również Klientów, którzy zniechęceni usterką, mogą nie zdecydować się na powrót na naszą stronę internetową. Przykładowo w 2003 roku serwis Amazon.com w wyniku 40 minutowej przerwy w działaniu strony, stracił 4,8 mln dolarów. Dlatego tak ważne jest, aby upewnić się, że nasz serwer „wytrzyma” i od tego powinieneś zacząć przygotowanie do wielkich promocji.

Zadbaj nie tylko o serwer

Jeśli masz już pewność, że ruch nie przekroczy możliwości serwera, czas pomyśleć o pozostałych elementach, które pomogą Ci sprawnie przetrwać ten najgorętszy okres. Zadbaj o oprogramowanie swojego sklepu, przygotuj backupy, sprawdź poprawność procesu zakupowego, zadbaj o dostępność popularnych produktów i ciesz się rosnącą ilością transakcji i zadowolonych Klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here