Planując strategię poprawy widoczności strony, musisz mieć zawsze na uwadze działania konkurencji. Jednak ten sam problem dotyczy również wyboru odpowiedniej agencji SEO, jeśli zależy nam na podjęciu współpracy, zaoszczędzeniu prywatnego czasu oraz narzędziach, które wymagają eksperckiej wiedzy. W jaki sposób i czy w ogóle możliwe jest sprawdzenie efektywności działań pozycjonowania przez zewnętrzną firmę?
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą profesjonalnej agencji SEO na stronie grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/. Znajdziesz na niej wszelkie niezbędne informacje na temat optymalizacji i pozycjonowania witryny w sieci.
Na co zwracać uwagę podczas wyboru firmy SEO?
Po pierwsze: Oferta
Pierwszym krokiem przy wyborze agencji jest przeanalizowanie oferty pod kątem jej konkurencji. Strona prezentująca daną firmę powinna być przejrzysta i intuicyjna – w końcu to ona stanowi wizytówkę. Postaraj się znaleźć jak najwięcej informacji na temat świadczonych usług oraz komentarze klientów na temat współpracy.
Po drugie: Umowa
Sprawdź wszelkie zapisy w umowie, zwłaszcza na temat okresu współpracy, możliwości wypowiedzenia umowy, a także konkretnych stawek wynagrodzenia za określone czynności. Dodatkowo zwróć uwagę na kary umowne, które powinny być ustalone przez obie strony.
Kontrola działań – jak mierzyć wyniki działań agencji?
Jesteś już w trakcie trwania umowy, jednak ciekawi Cię efektywność wybranej firmy? Przede wszystkim musisz pamiętać, że SEO jest procesem, a nie jednorazowym działaniem. Oznacza to, że na efekty musimy poczekać nawet kilka miesięcy. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilka elementów.
- Słowa kluczowe – główny czynnik rankingowy dla wyszukiwarek, który zostaje określony już na początku współpracy. Ich działanie możesz sprawdzać ręcznie w wyszukiwarce bądź za pomocą narzędzi, takich jak Semstorm, Ahrefs, KWFinder, Google Search Console.
- Linki zewnętrzne – podstawowy element działań zewnętrznych, który możesz w łatwy sposób zweryfikować. Sprawdzaj źródło pochodzenia linku, a także jego nazwę URL. Skorzystaj z darmowych narzędzi Google, Ahrefs lub Majetsic.
- Treść – sprawdzaj, czy teksty, które publikuje agencja, nie pochodzą z innych witryn. Nie możesz dopuścić do plagiatu bądź zdublowanego contentu. Wystarczy, że sprawdzisz wyrywkowo wybrane zdanie i wpiszesz do wyszukiwarki w cudzysłowie.
- Konwersję – to szczególnie ważny wskaźnik dla witryn e-commerce, od którego zależy sukces transakcji sprzedażowej. Wystarczy, że będziesz korzystać z Google Analytics, aby sprawdzić poziom klikalności.
- Ruch – jeśli będzie stać w miejscu lub co gorsza – spadać, oznacza to, że działania nie są efektywne. Aby móc monitorować jego przepływ wystarczą darmowe narzędzia Google.
Podsumowanie
Podejmując współpracę z agencją, pamiętaj, że możesz – a wręcz powinieneś – trzymać rękę na pulsie. Jako świadomy właściciel strony musisz dbać o nią nieustannie, jesteś jej głową. Profesjonalna agencja SEO powinna informować Cię na bieżąco o postępach bądź napotkanych problemach. Ty z kolei nie możesz bać się zadawać pytań. Razem będziecie tworzyć duet, którego wspólnym celem jest jak najwyższa pozycja rankingowa w organicznych wynikach wyszukiwania.