Wizerunek firmy, ale też zwykłego człowieka w internecie jest podstawową wartością dzisiejszych czasów. Powstaje on mozolnie, jest budowany latami a może runąć bardzo szybko. Dlatego przykłada się do niego dużą wagę i wymaga on codziennego doskonalenia aby nie przeistoczył się w czarny PR. Powszechny dostęp do internetu połączona z czystą ludzką ciekawością powodują bardzo duże zainteresowanie każdym, nawet najbardziej błahym tematem.
Wizerunek w codziennej działalności
W każdej dziedzinie działalności można dostrzec jak wizerunek wpływa na daną sytuację. Opinie pozostawione w sieci wpływają głównie na:
– relacje z kontrahentami,
– możliwości pozyskania nowych klientów,
– aktywność na rynku pracy,
– atmosferę pracy,
– zyski finansowe i inne osiągnięcia.
Ochrona wizerunku w internecie
Powszechna jest wymiana opinii między internautami na temat jakiegoś wydarzenia czy osoby. Dotykają oni również rozmów na temat miejsca pracy. W ten sposób ochrona wizerunku w internecie staje się bardzo ważna. Powinna ona zabezpieczać przed negatywnymi zdaniami, także tymi sponsorowanymi przez konkurencję lub wypowiadanymi przez rozżalonego byłego pracownika czy klienta. Kontrahent po uzyskaniu złej informacji o innej firmie często zrywa współpracę bez podania przyczyny.
Analiza opinii online
Aby mieć odpowiedni pogląd na to, jaka w sieci krąży opinia o firmie należy dbać o monitoring opinii w internecie, ponieważ są one podstawowym źródłem wiedzy. Dobrze jest wpisywać słowa kluczowe, przeglądać pierwsze strony wyszukiwarek a także rozdzielać informacje na pozytywne i negatywne.
Kolejnym rozwiązaniem jest całkowity monitoring mediów i miejsc, w których pojawiają się opinie. Takie usługi świadczą wyspecjalizowane przedsiębiorstwa zajmujące się monitoringiem i ochroną wizerunku w sieci. Przeglądają one wszystkie media społecznościowe, fora, przeglądarki, blogi a następnie zbierają dane w jednym miejscu, filtrują i grupują je według życzeń klientów.
Korzyści płynące z ochrony wizerunku
Ochrona wizerunku zlecona firmom zewnętrznym wpływa korzystnie na działalność firmy poprzez:
– eliminację negatywnych opinii na temat firmy.
– audyt, wykazujący, kto zamieszcza negatywne opinie,
– identyfikacja potencjalnych zagrożeń,
– zabezpieczenie przed sytuacjami krytycznymi,
– budowanie dobrej reputacja online.
iWizerunek jako narzędzie ochrony wizerunku
Wiele firm pracuje nad ochroną wizerunku innych w sieci. Jednym z takich rozwiązań jest pomoc fachowców z grupy iWizerunek. Świadczą oni usługi monitoringu wizerunku oraz usuwanie negatywnych informacji z wyszukiwarki. Oferują przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń płynących z umieszczania opinii online, obszarów wrażliwych a także tajemnic firmy, które mogłyby narazić dobrą reputację. Zajmują się nie tylko zażegnywaniem sytuacji kryzysowych ale także codziennym zarządzaniem wizerunkiem.