Dobry wizerunek w internecie - podstawowy wymóg XXI wieku

Wizerunek firmy, ale też zwykłego człowieka w internecie jest podstawową wartością dzisiejszych czasów. Powstaje on mozolnie, jest budowany latami a może runąć bardzo szybko. Dlatego przykłada się do niego dużą wagę i wymaga on codziennego doskonalenia aby nie przeistoczył się w czarny PR. Powszechny dostęp do internetu połączona z czystą ludzką ciekawością powodują bardzo duże zainteresowanie każdym, nawet najbardziej błahym tematem.

Wizerunek w codziennej działalności

W każdej dziedzinie działalności można dostrzec jak wizerunek wpływa na daną sytuację. Opinie pozostawione w sieci wpływają głównie na:

– relacje z kontrahentami,

– możliwości pozyskania nowych klientów,

– aktywność na rynku pracy,

– atmosferę pracy,

– zyski finansowe i inne osiągnięcia.

Ochrona wizerunku w internecie

Powszechna jest wymiana opinii między internautami na temat jakiegoś wydarzenia czy osoby. Dotykają oni również rozmów na temat miejsca pracy. W ten sposób ochrona wizerunku w internecie staje się bardzo ważna. Powinna ona zabezpieczać przed negatywnymi zdaniami, także tymi sponsorowanymi przez konkurencję lub wypowiadanymi przez rozżalonego byłego pracownika czy klienta. Kontrahent po uzyskaniu złej informacji o innej firmie często zrywa współpracę bez podania przyczyny.

Analiza opinii online

Aby mieć odpowiedni pogląd na to, jaka w sieci krąży opinia o firmie należy dbać o monitoring opinii w internecie, ponieważ są one podstawowym źródłem wiedzy. Dobrze jest wpisywać słowa kluczowe, przeglądać pierwsze strony wyszukiwarek a także rozdzielać informacje na pozytywne i negatywne.

Kolejnym rozwiązaniem jest całkowity monitoring mediów i miejsc, w których pojawiają się opinie. Takie usługi świadczą wyspecjalizowane przedsiębiorstwa zajmujące się monitoringiem i ochroną wizerunku w sieci. Przeglądają one wszystkie media społecznościowe, fora, przeglądarki, blogi a następnie zbierają dane w jednym miejscu, filtrują i grupują je według życzeń klientów.

Korzyści płynące z ochrony wizerunku

Ochrona wizerunku zlecona firmom zewnętrznym wpływa korzystnie na działalność firmy poprzez:

– eliminację negatywnych opinii na temat firmy.

– audyt, wykazujący, kto zamieszcza negatywne opinie,

– identyfikacja potencjalnych zagrożeń,

– zabezpieczenie przed sytuacjami krytycznymi,

– budowanie dobrej reputacja online.

iWizerunek jako narzędzie ochrony wizerunku

Wiele firm pracuje nad ochroną wizerunku innych w sieci. Jednym z takich rozwiązań jest pomoc fachowców z grupy iWizerunek. Świadczą oni usługi monitoringu wizerunku oraz usuwanie negatywnych informacji z wyszukiwarki. Oferują przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń płynących z umieszczania opinii online, obszarów wrażliwych a także tajemnic firmy, które mogłyby narazić dobrą reputację. Zajmują się nie tylko zażegnywaniem sytuacji kryzysowych ale także codziennym zarządzaniem wizerunkiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here