W dobie ogromnej konkurencji, bardzo ważne jest, by firmy skutecznie potrafiły odróżniać się od siebie i zdobywać dzięki temu większe grono klientów. Rok 2018 został okrzyknięty rokiem wideo, dlatego warto zadbać o promocję swojego biznesu za pomocą tego typu treści i stworzyć film reklamowy dla swojej marki.

Filmy reklamowe i korporacyjne — dlaczego są skuteczne?

Filmy reklamowe i korporacyjne to krótsze i dłuższe spoty, których zadaniem jest pokazanie wartości, jakie przyświecają markom oraz oferowanym przez nie produktom lub usługom. Najlepiej, za pomocą  przekazów bazujących na emocjach. Dystrybuuje się je w telewizji, kinie i internecie, gdzie najszybciej mają szansę stać się popularne. Tego typu treści wideo mają wiele zalet. Oto one:

  • filmy korporacyjne pozwalają w krótkim czasie opowiedzieć to, co zajęłoby dziesiątki stron, gdyby miało zostać opublikowane, jako treść pisana;
  • materiały multimedialne są o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze w odbiorze niż inne formaty;
  • nie każdy produkt czy usługę da się opisać w taki sposób, by czytelnik umiał sobie zobrazować, jak wygląda w rzeczywistości — filmy dają tę możliwość;
  • dzięki wykorzystaniu w filmach reklamowych influencerów czy liderów opinii, można oddziaływać na zachowania odbiorców i ich decyzje zakupowe;
  • bardzo emocjonalne lub pozytywne materiały wideo na długo pozostają w pamięci odbiorców — w ten sposób wpływa się na budowanie wizerunku marki i jej rozpoznawalność;
  • inwestycja w filmy promocyjne potrafi zwrócić się w bardzo krótkim czasie.

Jak wygląda proces realizacji filmu reklamowego?

Realizacja filmu reklamowego czy promocyjnego to złożony proces. Najlepsze filmy promocyjne opierają się na nieskomplikowanych, oddających pozytywne emocje scenariuszach, mistrzowskim montażu i doskonałej postprodukcji. Czym jest każdy z tych elementów?

  • Scenariusz — spisany zarys fabuły filmu reklamowego. Najczęściej zawiera elementy narracyjne, dialogi, opis akcji, postaci, miejsc i czasu.
  • Montaż — polega na połączeniu kadrów, które zostały ujęte podczas realizacji scenariusza filmu przez reżysera i całą obsadę.
  • Postprodukacja — końcowy i zwykle najdłuższy etap prac nad filmem reklamowym. Zwykle następuje tu zmontowanie obrazu, korekcja kolorów, udźwiękowienie, a nawet praca nad efektami specjalnymi.

Na co zwrócić uwagę, wybierając wykonawcę filmu reklamowego?

Wyprodukowanie profesjonalnego filmu reklamowego to pracochłonne i trudne zadanie, dlatego najlepiej powierzyć je specjalistom. Podczas wybierania wykonawcy filmu korporacyjnego, należy zwrócić szczególną uwagę na jego portfolio i doświadczenie, zwłaszcza w tworzeniu filmów dla firm z branży, w której sami działamy. Oryginalne projekty, niecodzienne podejście do scenariusza, montażu i postprodukcji często zwiastują sukces. Warto współpracować z pasjonatami, takimi jak np. OlawskiMovies.pl, których filmy reklamowe to przykład niesztampowego podejścia do kreowania wizerunku i promocji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here