Fulfillment

Jeżeli jesteś osobą początkującą w branży e-commerce i być może od niedawna prowadzisz swój sklep on-line lub dopiero planujesz uruchomić swoją witrynę w niedalekiej przyszłości, z pewnością analizujesz wszystkie możliwości organizacyjne. Prowadzenie własnego sklepu internetowego to wbrew pozorom bardzo złożone zagadnienie: od stworzenia spójnego wizerunku marki, przez kampanie promocyjne w mediach społecznościowych mające na celu dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, aż po dostarczenie produktu, do klienta końcowego.

Po pierwsze: autodiagnoza

Bez względu na to, czy dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki sprzedaży internetowej, czy prowadzisz taką działalność od dłuższego czasu, rozważ kilka zasadniczych kwestii związanych z obsługą sprzedaży. Odpowiedz sobie na kilka zasadniczych pytań:

  • Czy posiadasz wystarczającą powierzchnię magazynową do przechowywania towaru przez dłuższy okres?
  • Czy powierzchnię, na której przechowujesz towar, mógłbyś wykorzystać w bardziej efektywny sposób, gdyby go tam nie było? Na przykład zwiększyć skalę produkcji, zainstalować nowy sprzęt lub stworzyć komfortowe pomieszczenia socjalne dla swoich pracowników?
  • Czy aktualne warunki przechowywania pozwalają na zabezpieczenie towaru np. przed czynnikami atmosferycznymi, insektami, dzikimi zwierzętami bądź gryzoniami, które mogą spowodować ich uszkodzenie i niezdatność do dalszej sprzedaży?
  • Czy czas poświęcony na przygotowanie towaru do spedycji nie mógłby być przez Ciebie bądź Twoich pracowników spożytkowany w bardziej efektywny sposób?

Logistyka pociąga za sobą koszty: zaopatrzenie w produkty i narzędzia niezbędne do pakowania asortymentu: np. kartony, folie bąbelkowe, folie do owijania, koperty, owijarki, zgrzewarki i mnóstwo innych.

Po drugie: zastanów się, czy warto?

Nie musisz być wybitnym matematykiem, logistykiem czy ekonomistą, żeby dokonać powyższej kalkulacji. Bez względu na to, czy jesteś swoim własnym szefem, czy menedżerem w firmie, posłuchaj swojej intuicji.

Fulfillment dla ecommerce

Fulfillment – dla laików brzmi obco i trochę groźnie. Co oznacza to tajemnicze sformułowanie? Fulfillment dla ecommerce to nic innego, jak kompleksowa obsługa sprzedaży internetowej przez zewnętrznego operatora. Możesz powierzyć swój towar firmie, która od A do Z zajmie się przechowywaniem, pakowaniem i wysyłką asortymentu. Ty możesz skupić się na czysto menedżerskich zadaniach: zarządzaniu i promowaniu swojej marki.

Ile kosztuje fulfillment?

Na koszty obsługi zamówień przez zewnętrznego operatora logistycznego ma wpływ wiele czynników. Przede wszystkim stawka za obsługę logistyczną zamówień zależy od tego, co sprzedajesz. Z przekorą należy przyznać, że w tym przypadku rozmiar ma znaczenie. Nie tylko rozmiar produktów, ale i wielkość produkcji czy rozmiar powierzchni magazynowej niezbędny do przechowywania zapasu. Stawki za metr kwadratowy powierzchni magazynowej, mogą się różnić w zależności od lokalizacji (np. bliskość do ważnych węzłów komunikacyjnych, takich jak autostrady, lokalizacja powierzchni magazynowej w dużym mieście etc.). Jednakże oddanie obsługi zamówień firmie logistycznej może również stworzyć możliwości ekspansji na szerszą skalę, na przykład dotarcie do klienta zagranicznego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here