W dobie szybkiego rozwoju internetu i związanych z nim usług płatniczych i przewozowych dużo działalności gospodarczych nastawionych na sprzedaż przenosi się do sieci. Jednakże, aby to zrobić, potrzebne jest skorzystanie z jakiejś platformy, na której można zaprezentować swoje produkty.
Jedną z opcji jest możliwość skorzystania z portali aukcyjnych takich jak Allegro czy eBay, jednak w taki wybór skutecznie utrudnia rozwijanie marki. Trzeba go traktować bardziej jako uzupełnienie innej możliwości. Mianowicie sklepu internetowego, czyli profesjonalnej strony, na której znajdzie się nasz asortyment. Opcja ta wiąże się z poniesieniem kosztów stworzenia takiej witryny internetowej oraz jej utrzymania. Warto teraz zadać sobie pytanie ile kosztuje sklep internetowy. Odpowiedzi jest wiele i mogą popadać od skrajności w skrajność, ponieważ cena sklepu internetowego jest zależna od oczekiwań jego przyszłego właściciela.
Cena sklepu internetowego
Korzystając z usług profesjonalnych firm programistycznych, za sklep trzeba zapłacić od około 2000 zł. Pakiet za taką cenę zabezpiecza podstawowe usługi i raczej nie ma tutaj opcji indywidualnego podejścia do klienta. Po prostu kupujemy gotowy produkt z półki. Ceny kończą się na około 6000 zł. Za taką cenę kupujący zyskuje indywidualny projekt, z możliwością modyfikacji i dodatkowymi usługami podpiętymi pod sklep. Przykładem takiej usługi jest integracja z różnego rodzaju porównywarkami cen.
Ciekawą opcją do rozważenia jest skorzystanie z gotowej platformy, na której możemy założyć nasz sklep. W tym przypadku kupuje się usługę świadczoną przez inną firmę, a rozliczenia następują w formie abonamentu, przeważnie rocznego. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć jednorazowych wysokich kosztów oraz problemów w razie usterek technicznych. Platformy te oferują sprawdzone rozwiązania napisane przez doświadczonych programistów. Sprawia to, że są one odpowiednio zabezpieczone przed różnego rodzaju atakami, które mogłyby sparaliżować naszą działalność.
Jedną z ciekawszych ofert prezentuje firma sellingo.pl. Pozwala ona na utworzenie w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego, który będzie zintegrowany z wieloma firmami kurierskim, systemami płatności internetowej oraz porównywarkami cen. Wszystko to można mieć nawet za okrągłe 0 złotych. Oczywiście istnieją pewne ograniczenia w stosunku do opcji abonamentowych, ale nie są one związane z funkcjonalnościami, a z limitem przesyłanych danych. Jednakże opłaty nie są wygórowane i zaczynają się od 49 zł, a kończą na 99 zł na miesiąc. Jednakże w przypadku płatności jednorazowej za rok, ceny spadają odpowiednio do 25 i 29 zł. Do zapoznania się z pełną ofertą firmy odsyłam do ich bloga na stronie https://sellingo.pl/blog/ile-kosztuje-sklep-internetowy/.
Podsumowując, gotowa platforma jest znakomitym rozwiązaniem dla osób, które stawiają pierwsze kroki w handlu internetowym i muszą ograniczać koszty prowadzenia działalności.