Polskie płatności internetowe stają się coraz bardziej wyspecjalizowane. Głównie wynika to z rozwoju samych operatorów, oferujących tego typu możliwości online. Korzystają oni bowiem z tak innowacyjnych rozwiązań jak System Zarządzania Treścią CMS, który jest specjalnie utworzonym oprogramowaniem, pozwalającym samodzielnie, a także nieodpłatnie dokonywać zmian w wybranych treściach. Do niedawna system ten wykorzystywano do blogów, aktualnie zaś korzystają z niego właściciele sklepów www oraz operatorzy finansowi.
CMS a płatności
System Zarządzania Treścią CMS staje się popularny w sklepach internetowych oraz wśród operatorów operacji finansowych online, ponieważ poza tym, że jest on elastyczny to jeszcze nie domaga się specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania. Na przykład, sklepy internetowe, jakie wykorzystują CMS mogą dowolnie eksperymentować z layuotem witryny sklepu, dodawać atrakcyjne grafiki, a także uatrakcyjniać opisy poszczególnych produktów znajdujących się w sklepie. To z kolei jest dobrze postrzegane przez konsumentów. CMS jest również korzystny z punktu widzenia płatności. Korzysta z niego popularna firma, bluemedia.pl gdzie poszczególne treści na stronie związane z dokonywaniem płatności są wyraźnie wyróżnione. Co ciekawe, CMS można wdrożyć w samo funkcjonowanie płatności. Otóż, zintegrowanie płatności internetowych z CMSem pozwala uzyskać spore zyski w sklepach online.
Działanie CMS a systemy transakcyjne
Firma Blue Media działa w oparciu o systemy transakcyjne, co można łatwo połączyć z systemem zarządzania treścią, zwłaszcza, kiedy chodzi o automatyczne podawania danych użytkowników. Widać to już na pierwszym etapie jakim jest rejestracja. Automatyczne dokonywanie przelewów wraz z innymi, korzystnymi rozwiązaniami sprawia, że rzeczywiście serwis należący do firmy Blue Media jest dobrze odbierany przez użytkowników. Działa on bez zarzutu, właśnie dzięki temu, że wdrożono w nim nowoczesne rozwiązania. Integracja systemów płatności z CMSem wydaje się więc wręcz konieczna.