Skuteczne korzystanie z LinkedIn jest niezbędne, aby zdobyć pozycję na konkurencyjnym rynku pracy. To doskonałe narzędzie do budowania relacji biznesowych, prezentowania firmy i jej zatrudnionych pracowników, a także do szukania i publikowania ofert pracy. Warto jednak odpowiednio uzupełniać swój profil, aby dobrze zaprezentować się wśród innych osób, które również poszukują zatrudnienia bądź same prowadzą rekrutację. Jak zatem prowadzić konto na LinkedIn? Podpowiadamy.
Czym charakteryzuje się konto na LinkedIn?
Na pytanie: LinkedIn co to, można odpowiedzieć w prosty sposób. Jest to platforma, która gromadzi potencjalnych pracowników oraz firmy, które przeprowadzają rekrutacje na różne stanowiska. Jest to również miejsce, w którym możemy zasięgnąć opinii kolegów po fachu, a także zawiązać nowe biznesowe znajomości. Wszyscy użytkownicy mogą publikować posty, filmy czy zdjęcia, które podbijają zasięgi. Bardzo często dzielą się swoją wiedzą, która jest zupełnie darmowa.
Ciekawym faktem jest to, że bardzo często za pośrednictwem LinkedIn’a możemy pozyskiwać istotne w poszukiwaniu pracy czy rozwijaniu swoich kompetencji referencje. Pomogą one wyróżnić się na tle innych użytkowników i sprawić, że dostaniemy swoją wymarzoną posadę.
Dlaczego warto dokładnie wypełniać profil założony na LinkedIn?
Wiele osób pomija niezwykle ważny aspekt, czyli brak skompletowania informacji na swoim profilu. To prowadzi do braku efektywności i niskiej widoczności w wynikach wyszukiwania. Algorytm LinkedIna preferuje konta, które są w pełni wypełnione, a dzięki temu wyświetla je jako pierwsze. Z tego powodu warto zadbać o dokładne uzupełnienie profilu, aby zwiększyć skuteczność. Na LinkedInie można utworzyć stronę firmową oraz marki. Pierwsza z nich, zwana LinkedIn Page to podstawowa strona, na której można przedstawić opis działalności, pracowników, dane kontaktowe, obserwowane hashtagi oraz aktualności. Jest doskonałym rozwiązaniem dla małych firm i organizacji.
Z kolei Showcase Page to innowacyjne rozwiązanie dedykowane firmom, które zarządzają wieloma markami lub posiadają swoje produkty. Jest ona rozszerzeniem podstawowego profilu na LinkedIn i służy do prezentowania konkretnych marek, działów firmy lub inicjatyw. Każda podstrona tego typu pozwala na dodanie unikalnego logo produktu, baneru oraz opisu, który dostosowany jest do danej usługi. Ponadto umożliwia udostępnianie spersonalizowanych treści związanych z daną marką lub produktem. Dzięki temu pytanie: LinkedIn co to rozwiązuje się samo.