Gdy prowadzi się witrynę internetową trzeba wiedzieć, że czas, który potrzebny jest do załadowania się jej ma kluczowy wpływ na to, czy zostanie ona odwiedzona przez użytkowników. Jeśli będzie on zbyt długi duża część z nich może zrezygnować z oczekiwania na pojawienie się pełnej wersji witryny. W efekcie serwis zacznie przyciągnąć coraz mniejszą ilość wartościowych użytkowników. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o jak najkrótszy czas wczytywania się strony.

Co najbardziej wpływa na szybkość witryny?  Wielkość zamieszczonych na niej plików. Zwykle prawie każdy z nich wymaga skompresowania do mniejszych, odpowiednich dla wymogów przeglądarki rozmiarów. Będziemy jednak kompresować nie tylko grafiki. Wymagają tego również pliki testowe, CSS, HTML oraz JavaScript. Do kompresji można oczywiście użyć darmowych programów, dostępnych w sieci. Specjaliści z agencji zajmującej się SEO https://seo-kaszuby.pl/ w kilkunastu zdaniach wyjaśnią jak szybko i łatwo sprawdzić wszystkie dane odnośnie prędkości ładowania się witryn.

Ale jak sprawdzić, czy dany serwis nie wymaga optymalizacji innych czynników? Jak sprawić, aby był stroną, która szybko się ładuje?

Warto wykorzystać do tego darmowe narzędzia!

 Jedną z możliwości jest skorzystanie z GT Metrix. Choć to darmowe narzędzie, jednak jest ono niezwykle precyzyjne. Jego bezpłatna wersja zbiera dane istotne dla optymalizacji strony – m.in. wynik witryny w PageSpeed Insight oraz YSlow, jest wielkość oraz ilość wysłanych zapytań. Ciekawą opcją jest również mierzenie rzeczywistego czasu wczytywania się serwisu w wybranych przeglądarkach.

 Kolejna propozycja to Mobile Website Speed Testing Tool, który analizuje stronę pod kątem wyświetlania jej  na urządzeniach mobilnych – smartfonach czy tabletach. Narzędzie pokazuje, jaki czas jest potrzebny do wczytania się  witryny w sieci 3G. Dodatkowo wskazuje też liczbę użytkowników, których można stracić przy wskazywanym czasie. Dzięki zbieranym przez siebie danym narzędzie pomaga wprowadzać odpowiednie zmiany w serwisie, wpływające na jego efektywność. Jednym z wyróżników Mobile Website Speed Testing Tool jest fakt, iż  daje możliwość na podejrzenie sytuacji strony na tle innych serwisów z branży.

 Ostatnim, ale równie skutecznym narzędziem jest Google PageSpeed Insights. Google udostępnia je twórcom oraz administratorom stron po to, żeby mieli oni szansę na dokonanie niezbędnej analizy witryny lub jej koniecznej optymalizacji. Badany jest przede wszystkim sposób wyświetlania serwisu na urządzeniach mobilnych i desktopach. Co najistotniejsze, proponowane są również konkretne rozwiązania wykrytych problemów. Dzięki temu w szybki sposób można wprowadzić konieczne zmiany, które przyspieszą czas ładowania się strony.  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here