zabawka dla dziecka

Dziecko w wieku 2, 3 lat uwielbia się bawić – cała jego uwaga skupia się na takiej formie aktywności. Nie ma się co dziwić – to naturalny proces, który pozwala dziecku nabywać różnych ważnych umiejętności i rozwijać funkcje poznawcze. Wybór odpowiednich zabawek jest więc kluczowy i może nieć wpływ na dalszy rozwój dziecka. Na co zwracać uwagę wybierając zabawki dla malucha?

W dobie masowego rozwoju technologii i elektroniki coraz popularniejsze stają się zabawki „interaktywne”, zabawki dźwiękowe. Kolorowe, starannie wykonane, wesołe, z ciekawymi melodyjkami lub nagranymi wierszykami bądź piosenkami przyciągają uwagę nie tylko dzieci, ale także rodziców. Przemysł reklamowy chętnie promuje tego typu zabawki dla maluchów, a rodzice często uważają tego typu propozycje za edukacyjne i rozwijające. Czy tak jest naprawdę? Na co wskazują najnowsze badania?

Zabawki dźwiękowe – czy to dobry wybór?

Dlaczego zabawki dźwiękowe są tak atrakcyjne dla dziecka? Dźwięki wydawane przez lalkę, misia, czy jakieś urządzenie, a także świecące elementy zabawek bardzo absorbują uwagę dziecka. Może się wydawać, że to dobry sygnał, jeśli dziecko w 100% koncentruje uwagę na jednym elemencie. A zabawki mówiące lub śpiewające mogą wydawać się doskonałym narzędziem edukacyjnym dla malucha. Warto wiedzieć, że badania nad wpływem multimediów na dzieci w wieku poniemowlęcym wskazują jednoznacznie, że dzieci na takim etapie rozwoju potrzebują całkiem innego rodzaju stymulacji niż dźwiękiem i obrazem. Multimedia mają wpływ na prawą półkulę mózgu, która odpowiedzialna jest za przetwarzanie dźwięków, obrazów itd. Jednocześnie zagłuszają lewą półkulę mózgu, w której to następuje proces słyszenia, przetwarzania i tworzenia mowy. Jaki wynika z tego wniosek?
Zabawki dźwiękowe oraz nagrania dźwiękowe, filmy itd. uniewrażliwiają dziecko na głos ludzi, takie dziecko „wyłącza się” i przestaje słyszeć, a co za tym idzie nie rozwija umiejętności mówienia. Podczas zabawy zabawkę interaktywną rodzic lub opiekun nie komunikuje się z dzieckiem tak często jak podczas zabawy tradycyjnymi zabawkami, a właśnie tego dziecko potrzebuje najbardziej. Jak dowiadujemy się z serwisu https://spoldzielniaopoka.pl/ Stymulacja lewej półkuli mózgu dziecka ma kluczowe znaczenie w rozwoju funkcji komunikacyjnych i czytania ze zrozumieniem.

Jakie zabawki dla dzieci w wieku poniemowlęcym?

Skoro ustaliliśmy, że dziecko nabardizej potrzebuje kontaktu z opiekunem to warto wybierać zabawki, które umożliwiaja komunikację z dzieckiem. Podfstawa zabawy z amluchem jest 100% uwaga opiekuna skierowana na dziecko i zabawę. Dlatego jeśli bawis się z dzieckiem wyłącz muzyke i telewizor. Multimedia będą rozpraszać zarówno Ciebie jak i dziecko.
Jakie zabawki są naprawdę edukacyjne dla Twojego dziecka? Możesz śmiało korzystać z propozycji sklepu Juniora.pl – w swojej ofercie mają tylko zabawki, które prawidłowo stymulują rozwój dziecka, bez rozpraszaczy w postaci multimediów. Do wartościowych i cenionych przez specjalistów zabawek zaliczamy zabawki, które uczą słuchać i mówić, uczą emocji, kategoryzacji, szeregowania, ćwiczą pamięć i koncentrację. W sklepie juniora znajdziesz takie zabawki pogrupowane w kategorie, dzięki czemu łatwiej dobrać odpowiednie propozycje.

Tego typu zabawki wykorzystywane są w terapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, takimi jak zespół Aspergera czy alalia, ale doskonale nadają się do „zwykłej” zabawy z dzieckiem. Polecamy wszelkiego rodzaju układanki z obrazkami i stopniem trudności dostosowanymi do wieku dziecka, wszelkiego rodzaju wieże do układania, przebijaki, nawlekanki, książeczki do czytania z dzieckiem , gry memory, zagadki obrazkowe i wiele innych. Tego typu zabawki to świetna pomoc edukacyjna – stymulują rozwój dziecka, umożliwiają wspólne spędzanie czasu i pomagają zacieśniać więzi z dzieckiem.

Dlaczego warto starannie wybierać zabawki dla malucha?

Jak wynika z powyższych rozważań, zabawki odgrywają ogromną rolę w rozwoju dziecka i stymulacji funkcji lewej i prawej półkuli mózgu. Warto wybierać te, które wpływają na lewą półkule mózgu odpowiedzialną za mowę, komunikację, czytanie i logiczne myślenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here