W dobie internetu tradycyjne działania marketingowe mogą nie przynieść oczekiwanych efektów. Gdzie w takim razie szukać klientów? W świecie online! Marki, które odniosły w nim największy sukces, opracowały skuteczne strategie, wykorzystały odpowiednie narzędzia oraz metodą prób i błędów znalazły rozwiązania idealnie dopasowane nie tylko do swoich potrzeb, lecz także do oczekiwań potencjalnych i obecnych klientów. Czy marketing internetowy jest potrzebny i Twojej firmie? Z pewnością tak. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka cennych informacji, dzięki którym odkryjesz jego potencjał i zdecydujesz się na przeniesienie działań do sieci.

Czym jest e-marketing?

Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem, skupia się na działaniach w sieci – opracowywaniu strategii i prowadzeniu czynności w świecie online. W zależności od branży i oczekiwań danej firmy ich celem może być kreowanie jej wizerunku, promocja produktów czy usług lub zwiększenie widoczności przedsiębiorstwa w internecie.

Marketing internetowy – najczęściej wybierane narzędzia

Jednym z głównych działań z zakresu marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron internetowych, mające na celu zwiększenie widoczności firmy w sieci oraz podwyższenie jej pozycji w rankingach wyszukiwania Google. Jego sekretem są odpowiednio dobrane słowa kluczowe, link building, content marketing czy prawidłowa optymalizacja witryny.

Content marketing, czyli marketing treści, dopiero niedawno został doceniony za potencjał, który w nim drzemie. Obecnie stanowi on nieodzowny element strategii online, a jego rola jest szczególnie istotna podczas wcześniej wspomnianego pozycjonowania. Serwisy społecznościowe czy blogi dają specjalistom ds. e-marketingu ogromne pole do popisu pod względem zamieszczanych w nich treści. Oprócz tradycyjnych artykułów eksperckich i wpisów warto zadbać także o równie atrakcyjne zdjęcia, infografiki, wideo czy nawet zdobywające coraz większą popularność podcasty. Marketing internetowy obejmuje również copywriting, czyli tworzenie treści nie tylko dedykowanych internautom, lecz także wspierających procesy optymalizacji witryny.

Obecnie marketing internetowy nie istnieje bez Google Ads, które jeszcze do niedawna znane było jako Google AdWords. Specjalistom z branży z pewnością nie trzeba go przedstawiać, jednak początkujące osoby mogą nie do końca rozumieć, na czym polega tajemnica jego działania. Wspomniane Google Ads jest jednym z najpopularniejszych systemów reklam płatnych w wyszukiwarce internetowej Google. Ich przygotowanie polega między innymi na określeniu budżetu i dobraniu odpowiednich słów kluczowych, które stosują internauci do znalezienia interesującego ich produktu lub usługi w sieci. Gotowa reklama wyświetla się na górze lub dole wyników wyszukiwania w formie linku sponsorowanego. Google Ads daje także możliwość reklamy w formie banerów, wyświetlanych na stronach partnerów Google. Ponadto udostępnia narzędzia do tzw. remarketingu, czyli wyświetlania odpowiednich reklam osobom, które już odwiedziły Twoją stronę.

Jakie korzyści przynosi marketing internetowy?

Już wiesz, że e-marketing może przynieść Twojej firmie ogromne korzyści. Co kryje się pod tym zachęcającym, jednak dość ogólnym stwierdzeniem?

  • Możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów bez względu na ich miejsce zamieszkania, 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu,
  • Mierzenie skuteczności prowadzonych działań, pozwalające na nieustanne dopasowywanie strategii,
  • Kreowanie określonego wizerunku,
  • Zwiększenie widoczności w sieci,
  • Możliwość interakcji i prowadzenia dialogu z potencjalnymi i obecnymi klientami.

To tak naprawdę tylko początek długiej listy zalet marketingu internetowego. Pamiętaj jednak, że prowadzone działania przyniosą pożądane efekty tylko wtedy, gdy zostaną indywidualnie dopasowane do potrzeb Twojego przedsiębiorstwa. Jeśli chcesz odnieść sukces w sieci, skorzystaj z pomocy profesjonalistów, którzy stojącą za najlepiej radzącymi sobie w świecie online markami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here