Chociaż nie ma jednego wzorca pozwalającego na stworzenie opisu zachęcającego do zakupu produktu, to uważne wystrzeganie się popularnych błędów może pomóc w osiągnięciu zamierzonego celu sprzedażowego.
Dobry opis produktu w sklepie internetowym – zacznij od poznania swoich klientów
Pierwszą podstawową zasadą, którą należy zastosować przed rozpoczęciem pisania treści jest ustalenie, kim będzie Twój potencjalny odbiorca tekstu. Dzięki temu będziesz mógł nawiązywać i budować relację ze swoim klientem. Przekłada się to na chęć dokonywania zakupu i powracania do danego sklepu. W ostatnim czasie coraz więcej mówi się na temat zielonego marketingu. Wśród klientów e-sklepów coraz więcej jest entuzjastów ekologii. Zyskasz na tle konkurencji, jeżeli Twoje produkty będą spakowane w mniejszą ilość plastiku.
Nieczytelny opis produktu w sklepie online
Brak czytelności opisów powoduje zniechęcenie u potencjalnych klientów. Po dobre opisy produktów zgłoś się tutaj. Z tego powodu przechodzą oni do przeglądania witryn konkurencji. Aby przyciągnąć czytelników do pozostania na naszej stronie, musimy wprowadzać w naszym tekście odstępy, akapity oraz wypunktowania, możemy również tworzyć tabele. Bez powyższych elementów wyróżniających nasz tekst nawet najlepsza oferta może nie dotrzeć do klientów, którzy po odwiedzeniu naszej strony i zapoznaniu się z przedstawioną ofertą nie zostaną zachęceni, aby zapoznać się z naszą witryną. Najgorszym błędem przy pisaniu jest tworzenie zbyt ogólnych i niedopracowanych opisów.
Opisy produktów do SEO – za dużo fraz kluczowych
Każdy sprzedawca internetowy dobrze wie, jak ważne jest tworzenie opisów produktów uwzględniających zasady SEO. Umieszczając w tekstach odpowiednie słowa kluczowe sprawiamy, że nasz tekst jest lepiej pozycjonowany. Pozycjonowanie sklepu jest niezwykle ważne, jednakże nie można zapominać, że nasza strona powinna być przeznaczona przede wszystkim dla klientów, a nie dla algorytmów. Zbyt duża liczba słów kluczowych umiejscowiona w tekście sprawia, że jest on nieatrakcyjny. Klient, który widzi stłoczone słowa kluczowe po raz kolejny, może stać się poirytowany. Pomocne może być korzystanie z wyrazów bliskoznacznych i synonimów, które prezentują się lepiej niż powtarzane słowa.
Opisy produktów – brak unikalności – nie są dostatecznie wyróżniające
Z powodu ogromnej liczby konkurencji na rynku sprzedawca, który chce osiągnąć wysokie zyski musi wyróżniać się dobrą reklamą, spójnością wizualną firmy oraz przyciągającymi opisami produktów. Takie tworzą profesjonalne agencje copywriting np. https://www.experts4blogs.pl/ Aby osiągnąć sukces i zdobyć sympatię swoich klientów należy wyróżnić się z tłumu. Zwracaj uwagę na to, aby skupić się na grupie docelowej Twoich odbiorców. Dostosuj do nich odpowiedni humor, branżowe nawiązania oraz informacje, o których Twoi potencjalni klienci chcieliby przeczytać. W przypadku opisów produktów spożywczych, czy też suplementów można wspomnieć o tym, jak zażywanie ich wpłynie korzystnie na zdrowie i jakość życia. Klienci w opisach szukają również porad na temat możliwości wykorzystania prezentowanych produktów. Jeżeli dany produkt jest ekologiczny, warto o tym wspomnieć również w opisie.