W czasach Internetu mamy zdecydowanie wiele możliwości pod każdym zakresem. Internet daje nam wiele możliwości, które możemy wykorzystać w każdej dziedzinie naszego życia, jedną z takich dziedzin jest właśnie zakładanie sklepu w sieci. Mamy już plan marketingowy, wiemy, jaką nazwę nadajemy dla naszego sklepu, a kolejnym krokiem jest właściwy hosting i oczywiście bazy danych dla naszego sklepu.
Magazynowanie bazy danych zgodnie z prawem
Zakładając sklep internetowy musimy być świadomi tego, że z czasem będą się tam magazynowały dane naszych klientów. Musimy zatem być odpowiednio przygotowani do tego, aby takie dane odpowiednio chronić, ponieważ w naszych czasach taka ochrona danych jest bardzo ważnym elementem. W wielu przypadkach w takim sklepie internetowym jest wykorzystywany marketing mailowy, ponieważ właśnie w ten sposób można trafić do klienta najszybciej i co najważniejsze, jest to jedne z najtańszych elementów marketingu, który możemy wykorzystać w kontakcie z naszym klientem. Jak zatem chronić takie dane, których wyciek może być dla nas bardzo kosztowny i oczywiście bardzo negatywny dla naszego biznesu?
Zgody marketingowe
Znajomość prawa marketingowego może okazać się lekiem na całe zło, jeśli chodzi o ochronę danych osobowych naszych klientów, do których będziemy chcieli się zwrócić za pośrednictwem środków poczty elektronicznej. Prowadząc sklep internetowy, taka zgodna na przekazywanie informacji handlowych środkami poczty elektronicznej musi być jasno zaopiniowana przez osobę, której temat będzie dotyczył. Aby zatem zapewnić sobie zgodę na taki marketing, już na samym początku rejestracji powinniśmy zaopatrzyć się w klauzulę, która będzie dla nas czynnikiem obronnym, gdyby okazało się, że któryś z naszych klientów poczuł się urażony sytuacją wysyłanych do niego wiadomości mailowych w zakresie przekazywania wiadomości handlowych. Zgody marketingowe to właśnie taki element, który pozwoli nam na szersze działania w zakresie zdobywania sympatyków naszego sklepu internetowego.