Aktualnie bardzo wiele firm decyduje się na prowadzenie działań w mediach społecznościowych. Nie jest to niczym dziwnym – każda z nich chce bowiem zadbać o rozpoznawalność oraz lepszą widoczność w internecie. Jak jednak prowadzić Social Media, aby miały one realny wpływ na SEO? W jaki sposób budować zaufanie użytkowników, które przełoży się na wsparcie pozycjonowania?

Google twierdzi, bardzo duży przyrost informacji publikowanych w mediach społecznościowych – na takich portalach jak popularny Facebook czy Twitter – nie pozwala na swobodne indeksowanie ich przez roboty Google. Nie oznacza to jednak, że należy zaniechać działań w Social Media na rzecz uzyskiwania lepszej pozycji w wyszukiwarkach dzięki SEO. Przecież SM mogą naprawdę skutecznie wspierać pozycjonowanie.

Jak działać w Social Media?

Najważniejsze jest zbudowanie zaufania oraz sympatii do danej marki samych użytkowników. Świetnie sprawdzają się tutaj właśnie media społecznościowe, które dają możliwość reakcji na posty, komentarze czy inne tego typu formy publikacji. Jak wpływa to na pozycjonowanie? Im więcej sygnałów Google odbiera o wybranej marce, tym chętniej pokazuje ją w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Uznaje bowiem stronę za polecaną oraz lubiana przez użytkowników. Tym samym pokazując ją przeglądarka buduje także własną wiarygodność.

Atutem działań w Social Media korzystnym dla SEO jest niewątpliwie pozyskiwanie wartościowych linków. Dodatkowo istnieje szansa, że internauci zaczną przesyłać je między sobą, co spowoduje umieszczenie ich także na zewnętrznych witrynach, np. forach. Dzięki zbudowaniu sieci odnośników przy użyciu mediów społecznościowych można dbać o dobry link building – niezbędny w procesie pozycjonowania.

Firmy, promujące się na Facebooku powinny pamiętać także o właściwym uzupełnieniu wizytówki Google+. To nie tylko kolejne świetne źródło informacji o usługach, ale także możliwość zbudowania większego zasięgu.

Oczywiście profile społecznościowe także wyświetlają się jako wyniki wyszukiwania w przeglądarce Google. Istnieje więc możliwość, że poza stroną główną użytkownik otrzyma także propozycję profilu wybranej firmy w Social Media.

Trzeba pamiętać, że działania w w mediach społecznościowych powinny być prowadzone głównie ze względu na budowanie kontaktu z potencjalnymi i stałymi klientami. Samo pozycjonowanie jest tylko jedną z kwestii, na które wpływa dobrze prowadzona komunikacja w Social Media. Wartością nadrzędną będzie jednak budowanie zaufania i relacji z obserwującymi profil marki. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here