Spośród wielu różnych form reklamy, które mamy obecnie do dyspozycji na szczególną uwagę zasługują logotypy przestrzenne. Możliwość dokładnego dopasowania ich do wymagań konkretnego klienta, zarówno pod względem formy, jak i materiałów wykorzystanych do ich produkcji sprawia, że mogą być zastosowane praktycznie w każdej branży.
Czym dokładnie są logotypy przestrzenne?
Logotyp przestrzenny to logo firmy przedstawione w nowoczesnej, trójwymiarowej formie. Zwykle umieszcza się je na budynku lub wewnątrz siedziby firmy po to, by jednoznacznie wskazać, gdzie się znajduje i przyciągnąć uwagę klientów.
Nie tylko informacja
Dobrze zaprojektowane logotypy przestrzenne pełnią również funkcję dekoracyjną. Stanowią efektowną budynku, wyróżniając go na tle innych. Przy projektowaniu logotypu warto zatem dołożyć wszelkich starań, by prezentował się estetycznie i dobrze komponował się z otoczeniem, w którym jest umieszczony.
Z czego wykonuje się logotypy?
Trójwymiarowe logotypy mogą być wykonane z wielu różnych materiałów. Do najpopularniejszych należą plexi, styrodur, drewno i sklejka. Ciekawym rozwiązaniem są też logotypy tapicerowane. Wybór materiału, z którego będzie wykonana reklama, powinien uwzględniać miejsce, w którym chcemy ją umieścić. Logotypy zewnętrzne muszą być szczególnie odporne na działanie czynników atmosferycznych. Poza tym powinniśmy wziąć pod uwagę właściwości poszczególnych materiałów. Logotypy wykonane z plexi są na przykład błyszczące, natomiast te ze styroduru można pomalować na dowolny kolor z palety RAL. Cechy te decydują o tym, jak ostatecznie będzie prezentował się logotyp.
Logotypy podświetlane
Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić logotypy przestrzenne, można zdecydować się na ich podświetlenie na dowolny kolor. Dzięki temu będą widoczne już z daleka i to nawet po zmroku. Zależnie od przyjętej koncepcji logotyp przestrzenny może świecić z przodu, z boku albo z tyłu. Przykładowe realizacje wykorzystujące podświetlenie można zobaczyć na stronie Happy Island.
O czym jeszcze pamiętać?
Przy projektowaniu logotypu należy uwzględnić nie tylko własne upodobania estetyczne, ale również to, że powinien on dobrze oddawać charakter firmy i być spójny z jej wizerunkiem. Najlepiej jeśli logo będzie dokładnie takie samo jak na innych materiałach reklamowych. To nie jest dobry moment na eksperymenty i testowanie innowacyjnych pomysłów. Trudno na przykład spodziewać się, że logotyp kancelarii adwokackiej podświetlony na jaskrawy różowy kolor będzie wywoływał w odbiorcach pozytywne skojarzenia i budził ich zaufanie.
Jak projektować logotypy?
Najlepiej jeśli projekt logotypu, który zlecimy agencji reklamowej, będzie przygotowany we współpracy z nami. Dzięki temu na każdym etapie będziemy mogli zgłaszać ewentualne uwagi i zastrzeżenia i będziemy mieli realny wpływ na wygląd logotypu. W ten sposób końcowy efekt nie powinien nas niczym zaskoczyć, a całość powinna prezentować się zgodnie z naszymi oczekiwaniami.