Czym jest marketing zintegrowany?

Większość firm działających na rynku wykorzystuje tylko część form reklamy internetowej, jakie mogą promować ich markę. Są albo nieświadomi istnienia innych metod promocji, albo nie uważają ich za wystarczająco skuteczne. Tymczasem najbardziej efektywnym sposobem dotarcia do Klienta i sprzedaży produktów lub usług jest marketing zintegrowany. Warto sprawdzić z jakich form reklamowych się składa.

Czym jest marketing zintegrowany?

Marketing zintegrowany to zespół wszystkich działań reklamowych, które są prowadzone w Internecie. Ich celem jest przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie firmowej, promocja marki oraz skuteczne budowanie jej wizerunku. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku umiejętne korzystanie z poszczególnych form reklamy i łączenie ze sobą działań tworzących kompleksową strategię marketingową firmy.

Jakie działania można podejmować w ramach marketingu zintegrowanego?

Marketing zintegrowany, czyli Inbound Marketing, można podzielić na 8 głównych kategorii działań marketingowych. Zaliczamy do nich:

  • Content marketing
  • Blogging
  • Social Media
  • Reklamy typu display
  • E-mail marketing
  • Analityka internetowa
  • SEO
  • Marketing szeptany

Content marketing to inaczej marketing treści. Opiera się na pozyskiwaniu zainteresowania Internautów przez dostarczanie im ciekawych i przydatnych treści. Ten rodzaj marketingu opiera się na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcami. Wśród popularnych form marketingu treści wyróżniamy e-booki, poradniki, artykuły sponsorowane, webinary oraz infografiki.

Blogging to nic innego jak blogowanie. Aktualnie Internet „pęka w szwach” od blogów prowadzonych właściwie na każdy temat. To jedna z prostszych form publikacji treści w Internecie. Prowadzenie firmowego bloga pozwala pozycjonować stronę firmową na dodatkowe frazy kluczowe, a tym samym przyciągać większą grupę odbiorców.

Media społecznościowe już dawno stały się standardem w komunikacji między firmą a jej Klientami. Obecność w Social Media pozwala nie tylko zwiększać grono Klientów, ale także budować z nimi trwałe relacje. Wśród najbardziej popularnych mediów społecznościowych, które są wykorzystywane w marketingu zintegrowanym, możemy wyróżnić Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram, Pinterest czy Slideshare.

Reklama typu display to nic innego jak wszelkiego rodzaju formy graficzne, które są wyświetlane w Internecie. Reklama display może mieć postać banerów, filmików wideo lub RTB. Pełni ona bardzo ważną funkcję w promocji i budowaniu świadomości marki w ramach działań marketingu zintegrowanego.

E-mail marketing to popularne kampanie mailowe, które pozwalają zwiększać zasięg publikowanych treści. Newslettery umożliwiają prezentację publikacji firmy szerszej grupie odbiorców. W wiadomości e-mail można także dołączyć linki do mediów społecznościowych, zachęcając tym samym do dzielenia się treścią newslettera.

Analityka internetowa opiera się na gromadzeniu i przetwarzaniu całego zbioru danych dotyczących użytkowników odwiedzających stronę firmy. Na podstawie zebranych informacji można planować kolejne działania marketingowe. Gromadzenie i przetwarzanie danych umożliwia np. Google Analytics oraz Truesocial Metrics.

SEO to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej. Przez SEO rozumiemy zespół działań, których celem jest poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Marketing szeptany, czyli popularna „szeptanka”, to działania mające na celu rozpowszechnianie informacji o firmie oraz jej ofercie. Marketing szeptany często wykorzystuje tematyczne fora internetowe powiązane z profilem działalności danej firmy.

Jak wybrać, opracować i wykorzystać poszczególne elementy inbound marketingu? Bardzo pomocna w tym względzie może okazać się doświadczona agencja marketingu zintegrowanego, która dokona analizy i wdroży odpowiednie działania z zakresu inbound marketingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here