Regularnie przeglądając portale informacyjne i aktualności publikowane w mediach społecznościowych można zauważyć, że w ostatnich latach tryumfy święci trend zorientowany na automatyzację oraz optymalizację wszelkiej maści branż, głównie poprzez wykorzystanie w tym celu specjalistycznych maszyn i urządzeń. Podobny cel zdaje się przyświecać także przedstawicielom branży turystycznej, którzy to pragną ograniczyć do minimum kolejki, udzielić turystom niezbędnych informacji, jak również ułatwić im nabywanie produktów oraz korzystanie z przygotowanej oferty – na przykład poprzez zastosowanie tak zwanych kiosków samoobsługowych.
Kioski samoobsługowe wykorzystane mogą być między innymi jako punkt informacji turystycznej, dzięki któremu osoby niezaznajomione z topografią miasta lub też nie mające pojęcia jak dostać się do najbardziej kluczowych atrakcji turystycznych znajdujących się w pobliżu będą miały możliwość uzyskania niezbędnych informacji w sposób jasny, przejrzysty oraz efektywny. Z pewnością pomoże w tym wyraźny, duży wyświetlacz, panel dotykowy oraz specjalna powłoka antyrefleksyjna, dzięki której wszelkie prezentowane na monitorze kiosku samoobsługowego informacje można będzie bez trudu odczytać nawet przy silnym świetle słonecznym.
Co ważne, kioski takie umieszczone mogą zostać w niemalże dowolnym miejscu – tak wewnątrz muzeów i budynków użyteczności publicznej jak i na zewnątrz, w parkach, skwerach czy w pobliżu parkingów. Czym jest to spowodowane? Ich konstrukcja cechuje się ponadprzeciętną wręcz wytrzymałością oraz odpornością na działanie wszelakich niekorzystnych warunków atmosferycznych. Wzmocniona obudowa zewnętrzna sprawia także, iż niestraszne będą im uszkodzenia mechaniczne, o które jak wiadomo w sezonie letnim nietrudno.
Kioskami samoobsługowymi coraz żywiej zainteresowane są także restauracje oraz sklepy zlokalizowane w kurortach turystycznych. To właśnie dzięki ich wykorzystaniu konsument może zaznajomić się z dostępnym menu, złożyć zamówienie, czy też zapłacić za nabyte produkty przy ograniczeniu do minimum kontaktu z innymi klientami oraz obsługą, co jest szczególnie istotne w obecnej, w dalszym ciągu dość trudnej sytuacji pandemicznej. Jest to także idealny sposób na ograniczenie do minimum kolejek i upłynnienie ruchu, co w sezonie letnim jest nie lada wyzwaniem.
Naszym zdaniem kioski samoobsługowe szybko staną się nieodłącznym elementem wyposażenia budynków ściśle powiązanych z branżą turystyczną, atrakcji zlokalizowanych tak w miastach jak i na ich obrzeżach, jak również wszelkiej maści placów oraz skwerków. Pozwolą one ograniczyć zaangażowanie pracowników w udzielanie informacji czy obsługę turystów, co z kolei bezpośrednio przełoży się na możliwość wykorzystania zaoszczędzonego czasu na prowadzenie prac konserwacyjnych w ramach obiektu, przygotowywanie nowych atrakcji zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych, czy też promowanie punktów wartych odwiedzenia w mediach społecznościowych. Bardzo cieszy nas fakt, iż zainteresowanie rzeczonym rozwiązaniem tak szybko wzrasta, nic natomiast nie wskazuje, by trend ten miał ulec zahamowaniu w najbliższej przyszłości!