Prowadzenie firmowego fanpage - czego powinieneś się wystrzegać?

W obecnych czasach, gdy Facebook stał się centrum społecznościowym dla niemal wszystkiego w sieci, ważniejsze niż kiedykolwiek jest, aby firmy mogły wykorzystać pełną moc tego serwisu. Może się wydawać, że wszystko, czego potrzebujesz, to dobry profil i regularnie dodawane posty, ale to właśnie zalew treści na Facebooku sprawia, że trudniej niż kiedykolwiek, aby twoja firma wyróżniała się w tłumie. Jednak dużo firm podczas prowadzenia swoich kanałów społecznościowych popełnia błędy, dlatego warto zwrócić na nie uwagę i ich unikać. Poniżej kilka z najczęstszych pomyłek.

Nieukończony profil

Najważniejsza sekcja profilu twojej firmy na Facebooku to informacje. Jeden z najczęstszych błędów, które popełniają firmy to niewypełnianie w pełni swoich profili na Facebooku. Jeśli Twoja firma ma powierzchnię handlową lub sklepową, upewnij się, że na stronie są zdjęcia, adres, godziny i dane kontaktowe. Może się wydawać, że jest to oczywiste, ale zdziwiłbyś się, jak wiele firm pozostawia swoje profile niekompletne i wybrakowane.

Brak zaangażowania odbiorców

Facebook jest kanałem społecznościowym, tu ludzie mają się spotykać i dzielić informacjami. Wstawianie postów nie wystarcza, bo zaangażowanie odbiorców jest ogromną częścią algorytmu Facebooka, dlatego aby Twoja firma wyróżniała się na kanałach informacyjnych użytkowników Facebooka, musisz zainteresować odbiorców. Jednym z najłatwiejszych na to sposobów jest odpowiadanie na komentarze lub tworzenie otwartych postów, które zachęcają użytkowników do odpowiedzi. Opublikuj zdjęcie i poproś użytkowników o podpis lub utwórz posty, które zadają użytkownikom pytanie otwarte, staraj się również używać różnych form jak np. video, karuzele czy kanwa.

Zbyt częste publikacje

Jest to plaga wśród firmowych kont – częste publikacje zostają przez odbiorców często ignorowane, z kolei kiedy publikujesz bardzo rzadko, twój profil nie wygląda w pełni autentycznie – pomyśl sam, jakim zaufaniem obdarzysz markę, która nie aktualizowała swojej strony na Facebooku przez kilka miesięcy? W kwestii publikacji treści należy eksperymentować i na tej podstawie określić częstotliwość pojawiania się treści. Na pewno będzie się to zmieniać, zwłaszcza na najwcześniejszych etapach konfigurowania strony sprawdzając skuteczność, jednak po pewnym czasie z pewnością opracujesz swoją strategię.

Brak czynnika ludzkiego

Wprowadzenie botów w sferę Facebooka uczyniło go oczywiście szybszym w kontakcie z klientem, jednak należy pamiętać, że społeczność tworzą ludzie i nie można o tym zapominać. Pokazanie ludzkiej stronie swojej firmy sprawi, że Twoi odbiorcy będą wiedzieli, że na drugim końcu Twojego profilu znajdują się prawdziwi ludzie i obdarzą firmę większym zaufaniem, a może nawet udostępnią post, co przełoży się na wzrost zaangażowania.

To tylko kilka podstawowych błędów na firmowych Facebookach. Wiele firm dołącza do Facebooka tylko dlatego, że wiedzą, że powinny, ale nie zastanawiają się, jakie mogą być ich ogólne cele lub strategia na Facebooku. Zaplanuj swoją strategię i nie powielaj powyższych błędów, a na pewno odniesiesz sukces. Więcej przydatnych artykułów o podobnej tematyce znajdziesz w serwisie internetowym https://responsywnie.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here